Om oss

INFO om ferieavviklingen 2025:

Fra 23.06.25 starter vi med ferieavvikling. Dersom du ikke finner ledig time hos din fastlege, kan det hende vi har time hos vikar eller annen lege, dersom det ikke kan vente. Ring oss evt for info. Vi har ikke vikar tilgjengelig alle dager, men prøver å hjelpe så godt som mulig. 

Helsesekretærene/medarbeiderne har også ferieavvikling, så det kan oppstå ventetid både på telefon, i ekspedisjonen og på laboratoriet. Vi ber om tålmodighet og forståelse for dette.

Ved behov for Øyeblikkelig hjelp utenom vår åpningstid, kontaktes Tromsø Legevakt tlf 116117. Ved behov for akutt nødhjelp RING 113.

20.06.2025   INFO

 Dersom du ikke finner ledig legetime på HelseNorge, RING oss for avtale, for vi har ofte vikarer innom som kan hjelpe.

Lene Sjursen har 100% svangerskapspermisjon fra 01.06.25. Hennes vikar er Lege Eivind Angermo, og hans timebok blir tilgjengelig på HelseNorge fra 01.05.25.

Dersom du er ny pasient hos oss, er det fint om du ringer tlf 77666050, slik at vi får oppdatert din informasjon som er registrert hos oss.

*Hvem kan bestille time ved Sentrum legekontor? Pasienter på legens liste. Ved forespørsel til Sentrum legekontor eller HELFO gis opplysninger om legene har plass på sin liste.  https://helsenorge.no/behandlere/bytte-av-fastlege

*Timebestilling: Helsesekretærene, evt. i samråd med legen, vurderer hvor raskt du kan få time. Daglig har vi flere øyeblikkelig hjelp-timer som er fordelt utover dagen. Dersom fastlegen ikke er til stede eller ikke har kapasitet, vil du bli tilbudt time hos en annen lege.

*Vårt legekontor samarbeider med Universitetet i Tromsø, og vil vil derfor til enhver tid ha studenter ved vårt kontor, som du kan møte på legetimer eller andre plasser på kontoret.

*Pasienter som uteblir til time uten å ha gitt beskjed senest arbeidsdagen før, må betale for timen.

*Prøvesvar: Du får beskjed fra legen dersom prøver ikke er i orden og må følges opp. Visse prøver sender vi svar på uansett.

*Blodprøver: Må avtales med legen dersom de ikke inngår i konsultasjonen.

*Resepter: Kan fornyes uten konsultasjon. Kontakt om dette må gjøres minst 2 dager før henting, via telefon eller vår selvbetjening (logg på med kode på telefon, ikke Bank-Id). Vi bruker elektroniske resepter, slik at de går rett til apoteket. De hentes ut der med å oppgi fødselsnummer.

*Sykemelding: Første gangs sykemelding kun etter konsultasjon hos lege. Videre sykemelding kan forlenges ved e-konsultasjon dersom dette er avtalt med legen. Hvis ikke avtale, må det bestilles time.

*Urinundersøkelser/Graviditetstester: Vennligst gi helsesekretærene nødvendige opplysninger om hvorfor prøve leveres slik at sekretæren kan vurdere om konsultasjon hos lege er nødvendig. Merk prøven med navn og fødselsdato.

25.03.24: Vår BETALINGSTERMINALGIR IKKE MULIGHET FOR KONTANT BETALING.  Gyldig betalingsmåte blir bankkort eller at man kan velge mobilbetaling. En får da en link med gebyrfri betaling. Hvis man går, kommer det en elektronisk faktura i Digipost, via link på mobil eller papirfaktura. Måte du faktureres på, kan du selv sette i din profil på convene.no.  Dersom spørsmål vedrørende fakturaen kan Convene ringes på tlf 21627320.

VIKTIG INFO 25.03.20:   Vi har endre vår elektroniske portal til Helsenorge.no, slik at det vil se anneledes ut inne i portalen. Bare trykk på selvbetjening som før, og logg deg inn på Helsenorge.no.

Du kan og laste ned HelseNorges app via Appstore eller GoooglePlay