Om oss

Hvem kan bestille time? Pasienter på legens liste. Ved forespørsel til Sentrum legekontor eller HELFO gis opplysninger om legene har plass på sin liste.  https://helsenorge.no/behandlere/bytte-av-fastlege

Timebestilling: Helsesekretærene, evt. i samråd med legen, vurderer hvor raskt du kan få time. Daglig har vi flere øyeblikkelig hjelp-timer som er fordelt utover dagen. Dersom fastlegen ikke er til stede eller ikke har kapasitet, vil du bli tilbudt time hos en annen lege.

På grunn av coronasituasjonen, har vi bare noen avtaletimer på selvbetjening, men vi har ofte flere tilgjengelig for bestilling via telefon. Bare ring oss for spørsmål om avtale.

*Vårt legekontor samarbeider med Universitetet i Tromsø, og vil vil derfor til enhver tid ha studenter ved vårt kontor, som du kan møte på legetimer eller andre plasser på kontoret.

Pasienter som uteblir til time uten å ha gitt beskjed senest arbeidsdagen før, må betale for timen.

Prøvesvar: Du får beskjed fra legen dersom prøver ikke er i orden og må følges opp. Visse prøver sender vi svar på uansett.

Blodprøver: Må avtales med legen dersom de ikke inngår i konsultasjonen.

Resepter: Kan fornyes uten konsultasjon. Kontakt om dette må gjøres minst 2 dager før henting, via telefon eller vår selvbetjening (logg på med kode på telefon, ikke Bank-Id). Vi bruker elektroniske resepter, slik at de går rett til apoteket. De hentes ut der med å oppgi fødselsnummer.

Sykemelding: Første gangs sykemelding kun etter konsultasjon hos lege. Videre sykemelding kan forlenges ved e-konsultasjon dersom dette er avtalt med legen. Hvis ikke avtale, må det bestilles time.

Urinundersøkelser/Graviditetstester: Vennligst gi helsesekretærene nødvendige opplysninger om hvorfor prøve leveres slik at sekretæren kan vurdere om konsultasjon hos lege er nødvendig. Merk prøven med navn og fødselsdato.

24.11.17: Vi bytter BETALINGSTERMINAL hos oss, og på den nye terminalen blir det IKKE MULIGHET FOR KONTANT BETALING. Dette er gjeldende fra idag. Gyldig betalingsmåte blir bankkort eller at man kan ta ut faktura på terminalen. Faktura genererer et gebyr fra Melin Medical faktureringsfirma.

VIKTIG INFO 25.03.20:   Vi har endre vår elektroniske portal til Helsenorge.no, slik at det vil se anneledes ut inne i portalen. Bare trykk på selvbetjening som før, og logg deg inn på Helsenorge.no.

Du kan og laste ned HelseNorges app via Appstore eller GoooglePlay

30.03.20  VIKTIG OPPLYSNING VEDRØRENDE KORONA!

På bakgrunn av koronavirus-utbruddet ønsker vi å redusere risiko for smitte til besøkende og ansatte ved Sentrum legekontor. Vi ber derfor om at du ikke møter direkte på legekontoret dersom du har symptomer på luftveisinfeksjon/forkjølelse (hoste, nysing, sår hals, feber, snørring), men heller tar kontakt over e-konsultasjon eller telefon først. I de fleste tilfeller kan vi løse problemstillingen din over e-konsultasjon eller telefon, eller utsette timen til du har blitt frisk. Vi har pga dette, IKKE selvbetjening på timebestilling, men bare ring oss for avtale.

Ved behov for AKUTT HELSEHJELP, ringer du 113.

Hvis du ikke trenger helsehjelp, men har behov for coronatesting, kan du ringe  Tromsø kommunes  CORONATELEFON   tlf 46907899.

Info om retningslinjer for testing finner du her:

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/helsepersonell/testing-og-diagnostikk-for-nytt-koronavirus-coronavirus/

Generell råd om koronavirus finner du på: https://helsenorge.no/koronavirus